Startsida › Forum › Allmänna diskussioner om RC › Aktiviteter › Planering av Inneflygeventet i Tipshallen den 13/1 2018
- Detta ämne har 19 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 10 månader sedan av Urban Nyblom.
-
FörfattareInlägg
-
2 januari, 2018 kl. 16:16 #793Urban NyblomDeltagare
Nu är det dags igen att planera inför VRC´s stora event i Tipshallen 13/1 2018 klockan 9:30-16:30.
Följande stationer skall bemannas.
1 Inträde 6-8 personer som jobbar i skift efter ett schema.
2.Konfrencier 1 person. Förmodligen klubbens ordförande.
3.Inköp varor kiosk mm. 2 personer
4. Kiosk försäljning och grillning,kaffekokning mm. 4 personer på heltid krävs här.
5.Till kiosken behövs vattenkokare,kaffebryggare mm. Grill och varmhållningsgrill tar Urban med sig.
6. Teknik. Strömförsörjning, kablar, centraler mm. 2-3 man
7. Säkerhetsansvarig. Kollar laddningsdisciplin, flygsäkerhet mm. 1 man.
8. Annonsering media mm 1-2 man.
9. Bord och stolar behövs ( 17 bord och 10 stolar). 2man samt bil med släp krävs.
10. Klubbens faktureringsadress är bra att ha info om här.övrigt.
Anmäl er här på denna tråd vad ni skulle kunna hjälpa till med. Skriv in fullständigt namn och telefonnummer.2 januari, 2018 kl. 22:19 #794Rolf ÅhsbergDeltagareInträdet
Rolf Åhsberg 07602552023 januari, 2018 kl. 08:27 #796Douglas JohanssonJag åtar mig:
2. Sköter mikrofonen
6. Hjälper till med elektroniken
8. Jag ordnar annons i Smålandsposten och affischer (Jesper trycker upp)( 9. Bord och stolar har Jan Åhman sagt att han kan ordna, han har släp och får hjälp när han hämtar)
Kommer reportage i Kronobergaren nu på fredag, perfekt reklam.
Två förslag på annonsbild, personligen tror jag den blå-gula syns bäst eftersom bilden inte blir så jättestor i tidningen.
Behöver åsikter senast i morgon torsdag.- Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av Douglas Johansson.
3 januari, 2018 kl. 10:35 #802Anders FranssonDeltagareJag kan dela pass i inträdet med någon.
/Frasse3 januari, 2018 kl. 17:09 #804Urban NyblomDeltagareUrban (070-6621623)hjälper till med grillningen i kiosken samt tar med sig grill, varmhållningsmaskin, sladdar, kassaskrin,skärbräda knivar,kaffekokare och pumptermos..
Åke Juhlin har erbjudit sig att vara reserv och ställer upp närhelst det behövs en resurs.
3 januari, 2018 kl. 20:41 #805Jan ÅhmanDeltagareGlöm inte kontanter i kassorna.
3 januari, 2018 kl. 20:49 #806Mattias LydénDeltagareVad behövs det folk till? kan ställa upp har även bil med krok dock inget släp men Anders kanske kan ställa upp med det?
Teknik. Strömförsörjning, kablar, centraler mm. 2-3 man vad exakt är det som behövs? Kan ha lite som kan tas dit
mattias 0736971299
- Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av Mattias Lydén.
4 januari, 2018 kl. 13:02 #809Douglas JohanssonHar fixat lite bra reklam på SMFF´s hemsida. 🙂
Kolla länken:
http://www.modellflygforbund.se/7 januari, 2018 kl. 11:48 #821Anders NybergDeltagareJag ställer upp som vanligt i år, dvs jag kan stå ett pass i inträdet och jag hjälper till med kabeldragning och kabelinsamling. Vi får låna Jespers byggcentral även i år (jag hämtar den i veckan), den brukar ju användas till ”köksavdelningen”. Jag har också med mig kablar och förgreningar till strömförsörjning av deltagarnas batteriladdare.
Om mitt släp behövs vill jag ha besked i så god tid att jag hinner lägga på vinterdäcken innan.
Jag kommer också att som vanligt videofilma en del, men det påverkar ju inte något i övrigt.Anders Nyberg, tel 070-6050768 eller 0470-83692
7 januari, 2018 kl. 18:05 #822Börje RagnarssonDeltagareJag kommer, ett pass i inträdet, om det behövs hjälp med kablar eller annat praktiskt arbete.
Börje
0730 4377228 januari, 2018 kl. 14:57 #824Urban NyblomDeltagareJag tackar samtliga för att ni anmält er att hjälpa till.
Inträde och teknik börjar nu bli bemannade.
Teknik: Anders N, Börje R, Mattias L
Inträde: Paul L, Rolf Å, Anders F,Åke J,Morgan, Niklas H, Rolf Åhman, Ulf J.
Ulf Johansson samordnar inträdet som tidigare år.
Reserver inträde: Börje R, Anders N,Kiosk: Urban N, Christer V, Jan Å,Ingemar C,Sven L. Vi behöver ett par stycken till här. Kiosken kräver 4 man på plats hela tiden.
- Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av Urban Nyblom.
8 januari, 2018 kl. 22:14 #827Urban NyblomDeltagareReviderat inlägg 1
Inträde och teknik börjar nu bli bemannade.Teknik: Anders N, Börje R, Mattias L
Inträde: Paul L, Rolf Å, Anders F,Åke J,Morgan, Niklas H, Rolf Åhman, Ulf J.
Ulf Johansson samordnar inträdet som tidigare år.
Reserver inträde: Anders N,Kiosk: Urban N, Christer V, Jan Å,Ingemar C,Sven L, Ingmar Carlsson, Mattias Andersson. Bemanning kiosk är nu tillfredställande.
Säkerhetsansvarig: På förslag Börje Ragnarsson
Kontaktpersoner: Douglas Johansson 070-8220013 och Urban Nyblom 070-6621623.
Lottförsäljning: Kiosk, Jan Åhman, Börje Ragnarsson m.fl
- Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av Urban Nyblom.
8 januari, 2018 kl. 22:38 #829Urban NyblomDeltagareJag glömde att samtliga funktionärer bör vara på plats klockan 0800 i Tipshallen. I varje fall senast 8:30.
Inträdet måste bemannas tidigt eftersom folk börjar komma redan 8:30-9:00.Kiosken måste komma igång med korvgrillning och kaffekokning då många som rest lång vill ha något i magen redan när de kommer.
Funktionärer bär orange väst.
Ordföranden samt säkerhetsansvarig bör under förmiddagen informera piloter och publik flera gånger vad som händer på eventet och likaledes gäller beträffande säkerheten vid flygning och laddning mm.
Jan Odenmo kommer under dagen att göra olika deltagarundersökningar i avsikt att ge klubben feedback på arrangemanget, annonsering osv.
/Urban
- Det här svaret redigerades för 6 år, 10 månader sedan av Urban Nyblom.
9 januari, 2018 kl. 10:37 #831Jan ÅhmanDeltagareJag har hittat lådan till inträdet med biljetter och klisterlappar mm
9 januari, 2018 kl. 16:55 #832Rolf ÅhsbergDeltagareVi bör ha klart med ett swishnummer också för dom allra första som kommer kanske vill nyttja detta..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.